mennessä Tiina Elo | 24.08.2020 | Blogi, Etusivu, Mielipidekirjoituksia
(Julkaistu Länsiväylässä 22.8.2020) Joukkoliikenne kärsii koronan aiheuttamasta kurjistumiskierteestä. Kun monet tekevät etätöitä kotona, on vähemmän matkustajia ja lipputuloja. Kun tulot laskevat, koitetaan karsia menoja vähentämällä vuoroja ja lakkauttamalla...
mennessä Tiina Elo | 14.06.2019 | Blogi, Etusivu
Valtuustossa käytiin hyvä keskustelu paremmasta joukkoliikenteestä minun ja Inka Hopsun valtuustokysymyksen pohjalta. Tahtotila on selvä: B-vyöhyke on ulotettava kulkemaan kehä III:sta pitkin myös Espoossa. Näin kaikki Espoon viisi kaupunkikeskusta...
mennessä Tiina Elo | 4.05.2019 | Blogi, Etusivu
Maanantaina taas vuorossa kaupunginhallituksen kokous. Listalla mm. Hatsinanpuiston kaava Perkkaalla, jota saatiin merkittävästi parannettua kaupunkisuunnittelulautakunnassa. Vastaus Mari Anthonin (vihr.) ja Ekim Özdemirin (vihr.) valtuustoaloitteeseen lasten ja...
mennessä Tiina Elo | 29.04.2019 | Blogi, Etusivu
Valtuusto hyväksyi juuri selvin numeroin Raide-Jokerin hankesuunnitelman. Raide-Jokeri tuotiin uudelleen valtuuston päätettäväksi, kun kustannukset nousivat aiemmin päätetystä. Espoon osuus kustannuksista on 92,5 me, josta aiemmin päätettyyn verrattuna nousua 16 me....
mennessä Tiina Elo | 26.02.2019 | Blogi, Etusivu
HSL:n vyöhykeuudistus on tulossa voimaan tänä keväänä. Kaksi Espoon kaupunkikeskuksista, Espoonlahti ja Espoon keskus ovat jäämässä C-vyöhykkeelle. Se tarkoittaa, että lippu Helsingin keskustaan A-vyöhykkeelle tulee maksamaan nykyisen seutulipun verran. B-vyöhykkeeltä...